الاسین

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

الاسین

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاریخچه هندسه

هندسه ((به یونانی: γεωμετρία)، ژئو«زمین»، مترون «اندازه‌گیری») شاخه‌ای ازریاضیات است که با شکل، اندازه، موقعیت نسبی اشکال و ویژگی‌های فضا سروکار دارد. ریاضی‌دانی که در شاخهٔ هندسه کارمی‌کند هندسه‌دان نامیده می‌شود. هندسه به‌طورمستقل درپاره‌ای از تمدن‌های اولیه به شکل بدنه‌ای از دانش عملی در مورد طول، مساحت و حجم ظهور کرد و پایه‌ریزی آن به عنوان یک دانش رسمی ریاضی در زمان تالس (قرن ششم پیش از میلاد) آغاز شد. در قرن سوم پیش از میلاد هندسه توسط اُقلیدس به شکل اصل موضوعی درآمده بود و کار اُقلیدس – هندسه اُقلیدسی – استانداردی را پایه‌ریزی نمود که قرن‌ها دنبال شد. ارشمیدس روش‌های هوشمندانه‌ای برای محاسبهٔ مساحت و حجم ارائه داد که در بسیاری موارد پیشرو حساب انتگرال جدید محسوب می‌شوند. دانش اخترشناسی  و به ویژه نگاشتن مکان ستاره‌ها و سیاره‌ها روی کره‌ی آسمان و توصیف رابطه‌ی بین حرکت اجسام آسمانی تا هزار و پانصد سال بعد منشأ بسیاری از پرسش‌های هندسی بود.

به احتمال زیاد ، بابلیان و مصریان کهن نخستین کسانی بودند که اصول هندسه را کشف کردند. در مصر هر سال رودخانه نیل طغیان می‌کرد و نواحی اطراف رودخانه را سیل فرا می‌گرفت. این رویداد تمام علایم مرزی میان املاک را از بین می‌برد و لازم می‌شد دوباره هر کس زمین خود را اندازه‌گیری و مرزبندی کند. مصریان روش علامت‌گذاری زمین‌ها با تیرک و طناب را ابداع کردند. آن‌ها تیرکی را در نقطه‌ای مناسب در زمین فرومی‌کردند و تیرک دیگری در جایی دیگر نصب می‌شد و دو تیرک با طنابی که مرز را مشخص می‌ساخت به یکدیگر متصل می‌شدند. با دو تیرک دیگر زمین محصور شده و محلی برای کشت یا ساختمان سازی مشخص می‌شد. 
در آغاز هندسه بر پایه‌ی دانسته‌های تجربی پراکنده‌ای در مورد طول و زاویه و مساحت و حجم قرار داشت که برای مساحی(اندازه گرفتن سطح زمین) و ساختمان و نجوم و برخی صنایع دستی لازم می‌شد.

یونانیان دانسته‌های هندسی را مُدَوّن کردند و بر پایه‌ای استدلالی قراردادند. برای آنان هندسه، مهم‌ترین دانش‌ها بود. در سال ۶۰۰ قبل از میلاد مسیح، یک آموزگار اهل ایونیا (که در روزگار ما بخشی ازترکیه به‌ شمار می‌رود) به نام تالس، چند گزاره یا قضیه‌ی هندسی را به صورت استنتاجی ثابت کرد. او آغازگر هندسه‌ی ترسیمی بود. روش استنتاجی روشی است علمی (بر خلاف روش استقرایی) که در آن مسئله‌ای به وسیله‌ی قضایا و حکم‌ها ثابت می‌گردد. فیثاغورث که او نیز اهل ایونیا و احتمالاً از شاگردان تالس بود توانست قضیه‌ای را که به نام او مشهور است اثبات ریاضی کند.

http://fedika.com/2019/history-of-geometry/

تقسیم بندی هندسه

هندسه مقدماتی به دو قسمت تقسیم می‌گردد: هندسه مسطحه وهندسه فضایی 
در هندسه مسطحه، اشکالی مورد مطالعه قرار میگیرند که فقط دو بعد دارند. درهندسه فضایی، مطالعه اشکال هندسی سه بعدی را داریم. این بخش از هندسه در مورد اشکال سه بعدی چون مکعب‌ها ،استوانه‌ها، مخروط‌ها، کره‌ها و… است. 
در هندسه مدرن شاخه‌های زیر مورد مطالعه قرار می‌گیرند:

هندسه تحلیلی

هندسه برداری

هندسه دیفرانسیل

هندسه جبری

هندسه محاسباتی

هندسه اعداد صحیح

هندسه اُقلیدسی

هندسه نااُقلیدسی

هندسه تصویری

هندسه ریمانی

هندسه ناجابجایی

هندسه هذلولوی

هندسه نااُقلیدسی و انحنای فضا

علومی که از یونان باستان توسط اندیشمندان اسلامی محافظت و تکمیل شد، از قرون یازدهم میلادی به بعد به اروپا منتقل شد و بیشتر شامل ریاضی و فلسفه ی طبیعی بود. فلسفه ی طبیعی توسط کوپرنیک، برونو، کپلر و گالیله به چالش کشیده شد و از آن میان فیزیک نیوتنی بیرون آمد. چون کلیسا خود را مدافع فلسفه طبیعی یونان می دانست و کنکاش در آن با خطرات زیادی همراه بود، اندیشمندان کنجکاو بیشتر به ریاضیات می‌پرداختند، زیرا کلیسا نسبت به آن حساسیت نشان نمی‌داد. بنابراین ریاضیات نسبت به فیزیک از پیشرفت بیشتری برخوردار بود. یکی از شاخه های مهم ریاضیات هندسه بود که آن هم درهندسه‌ی اُقلیدسی خلاصه می‌شد. درهندسه‌ی اُقلیدسی یک سری مفاهیم اولیه نظیرخط و نقطه تعریف شده بود و پنچ اصل را به عنوان بدیهیات پذیرفته بودند و سایر قضایا را با استفاده از این اصول استنتاج می‌کردند. اما اصل پنجم چندان بدیهی به نظر نمی‌رسید. بنابراصل پنجم اُقلیدس از یک نقطه خارج از یک خط، یک خط و تنها یک خط می‌توان موازی با خط مفروض رسم کرد. برخی از ریاضی‌دانان مدعی بودند که این اصل را می‌توان به عنوان یک قضیه ثابت کرد. در این راه بسیاری از ریاضی‌دانان تلاش زیادی کردند و نتیجه نگرفتند. خیام ضمن جستجوی راهی برای اثبات اصل توازی مبتکر مفهوم عمیقی درهندسه شد. در تلاش برای اثبات این اصل، خیام گزاره‌هایی را بیان کرد که کاملاً مطابق گزاره‌هایی بود که چند قرن بعد توسط والیس و ساکری ریاضی‌دانان اروپایی بیان شد و راه را برای ظهور هندسه‌های نااُقلیدسی در قرن نوزدهم هموار کرد. سرانجام و پس از دو هزار سال اصولی متفاوت با آن بیان کردند و هندسه‌های نااُقلیدسی شکل گرفت. بدین ترتیب علاوه بر فلسفه‌ی طبیعی ریاضیات نیز از انحصار یونانی خارج و در مسیری جدید قرار گرفت و آزاد اندیشی در ریاضیات آغاز گردید.

  • سا نا
  • ۰
  • ۰

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

دنیای امروز ما بیش از پیش، از دنیای حقیقی به سمت دنیای آنلاین و مجازی سوق پیدا کرده است، تا جایی که برای پایه ای ترین نیازهای خود که خورد و خوارک محسوب می شود نیز دست به دامان این فضا می شویم و از این رو مفهوم بازاریابی اینترنتی یا آنلاین روز به روز شکل جدی تری بخود می گیرد.
ما انسانها در غار زندگی میکردیم و بعد به روستاها رفتیم؛ شهرها را ساختیم و به شهرها مهاجرت کردیم و الان میرویم تا در اینترنت زندگی کنیم!

بازاریابی اینترنتی یا (Internet Marketing) چیست؟

بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب و حفظ مشتری از طریق اینترنت گفته می شود. در انجام این نوع بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و سپس وب سایتی یا اپلیکیشن مناسب از جهات مختلف مانند نحوه طراحی و برنامه نویسی مطابق با این اهداف تهیه کرد. از جمله این اهداف می توان ترغیب بازدیدکنندگان از وب سایت به تماس تلفنی و سفارش محصول، دانلود کاتولوگ شرکت، عضویت در وب سایت و … اشاره کرد.
بازاریابی اینترنتی هنر و علم فروش محصولات و خدمات در بستر شبکه های دیجیتالی از قبیل اینترنت و شبکه های تلفن همراه است.

علم بازاریابی اینترنتی، تحقیق و تحلیلی است که در خصوص انتخاب استراتژی های بازاریابی اینترنتی و سنجش میزان موفقیت این استراتژی ها انجام می گیرد.

در واقع در بازاریابی اینترنتی باید تلاش کرد تا محصولات و خدمات خود را از طریق روش های مختلف به افراد علاقه مند به حوزه کاری خود آشنا کرد و فروخت. در بازاریابی اینترنتی بر خلاف بازاریابی در دنیای واقعی نمی توان به صورت حضوری برای خدمات و محصولاتمان تبلیغ کنیم و فرد مورد نظر را با گفتار و رفتارمان به مشتری تبدیل کنیم.
برای شروع بازاریابی اینترنتی باید مکانی را برای ارائه خدمات و محصولاتمان ایجاد کنیم که همان وب سایت ما است. در بازاریابی اینترنتی ما از طریق وب سایتمان باید حرفمان را به مشتری بزنیم و او را از این طریق به خرید خدمات و محصولاتمان ترغیب کنیم. برای برقراری ارتباط با مشتری باید ظاهر سایت ما جذاب و دوست داشتنی باشد. از مهمترین نکات در طراحی سایت رعایت مواردی است که مربوط به سئوی سایت می شود. همچنین تولید محتوایی بر اساس سئو نیز از لازمه یک وب سایت خوب است.
قدم بعدی در بازاریابی اینترنتی ایجاد ترافیک و جذب بازدیدکننده برای سایتمان است. که از طریق بازاریابی درون گرا که شامل سئوی سایت، استفاده از شبکه های مجازی، وبلاگ نویسی، فعالیت در انجمن ها و … است می توان استفاده کرد. از طریق روش های شامل هزینه که جزء بازاریابی برون گرا مثل : رپورتاژ آگهی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل و … است هم می توان ترافیک خوبی را به سایتمان جذب کنیم.

سعی کنید با تولید محتوا و جذب مخاطبان علاقه مند به حوزه کاری خود از طریق موتورهای جست و جو به سایت خود بتوانید اطلاعات تماس آن ها را دریافت کنید. یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت یک کسب و کار اینترنتی اطلاعات تماس کاربرانش است. شما از طریق اطلاعات تماس کاربرانتان مثل ایمیل می توانید فروش خود را چندین برابر کنید. مهمترین قسمت بازاریابی اینترنتی هم تبدیل مشتری عادی به مشتری وفادار و دائمی است.

  • سا نا
  • ۰
  • ۰

Book:James R. Munkres/Topology/Second Edition

کتاب توپولوژی Munkres ، مقدمه‌ای برای توپولوژی است که پوشش عمیق و جداگانه‌ای ازتوپولوژی عمومی و توپولوژی جبری  را ارائه می‌دهد. این کتاب شامل مثال ها وشکل‌های بسیاری است. در بحث توپولوژی عمومی این کتاب، به مباحثی چون نظریه و منطق، فضاهای توپولوژیکی و توابع پیوسته، همبستگی وفشردگی، اصول موضوعه جدایی و شمارش، قضیه‌های متری سازی و نیمه فشرده، قضیه‌ی Tychonoff ، فضاهای متریک کامل و تابع های فضایی، فضاهای Baire و نظریه‌ی اندازه پرداخته شده است. هم‌چنین در بحث توپولوژی جبری این کتاب، مباحثی چون گروه اساسی، قضیه‌های جدایی، قضیه‌ی  Seifert-van Kampen، طبقه بندی سطوح، طبقه بندی فضاهای پوششی، وکاربرد نظریه‌ی گروه آورده شده است. برای کسی که نیاز به پایه‌ای در زمینه توپولوژی دارد این مقدمه می تواند مفید واقع شود.

  • سا نا
  • ۰
  • ۰

فضاهای متریک(با طعم توپولوژی)

Metric Spaces With A Topolpgical Flavour

این کتاب، اولین کتابی است که به عنوان اولین درس در زمینه‌ی فضاهای متریک می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد. این کتاب در عین حال که با دیدگاهی توپولوژیکی به مبحث فضاهای متریک می‌نگرد با زبانی ساده به شرح مفاهیم مورد بحث در این‌گونه فضاها می‌پردازد. از این‌رو کتاب، حتی برای دانشجویی که تنها با ریاضیات عمومی آشناست به راحتی قابل درک است و شاید بتوان آن را مبانی آنالیز نامید. روش بیان مطالب مطرح شده در کتاب و طرز ارائه‌ی مفاهیم و قضایا به گونه‌ای است که دانشجو را با مباحث رودرو می‌سازد. و همانند آموزش شفاهی با دانشجو به سوال و جواب می‌پردازد. این شیوه باعث می‌شود این کتاب به عنوان منبعی خود آموز مورد استفاده متعلم قرار گیرد. از طرف دیگر گرچه در برهان‌ها جزئی‌ترین مطالب نیز مورد توجه قرار گرفته است، با این حال هدف اصلی کتاب که در حقیقت ایجاد زمینه‌ی مناسب برای آشنای با توپولوژی است در سرتاسر کتاب حفظ شده است. لذا فضاهای متریک(باطعم توپولوژی) را می‌توان از طرفی درسی پیشرفته درفضاهای متریک و از طرفی دیگر درسی مقدماتی در توپولوژی دانست.

مجید میرزا وزیری، نویسنده‌ی کتاب، که از اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد است در تالیف کتاب سعی داشته تا با ارائه‌ی مثال‌هایی روشن، چه در خلال درس و چه در بخشی مجزا از هر فصل، در انتقال مفاهیم تخصصی این شاخه از ریاضیات و ایجاد انگیزه در دانشجویان، گامی مؤثر در راستای آشناسازی علاقه مندان با این زمینه‌ی محض و در عین حال کاربردی از ریاضیات بردارد.

  • سا نا
  • ۰
  • ۰

متن تقدیرنامه ، متن لوح تقدیر ، تقدیر و تشکر

دراین مقاله قصد داریم تا چکیده ای از مقالات مختلف با موضوعاتی از قبیل متن تقدیرنامه ، متن لوح تقدیر، تقدیر و تشکر از استاد ، تقدیر نامه اداری ، متن تقدیرنامه بازنشستگی ، تقدیرنامه ورزشی ، تقدیرنامه روز معلم ، لوح تقدیر ادبی ، تقدیرنامه دانش آموزی ، لوح تقدیر فرهنگی ، لوح تقدیر همایش، تقدیر از کارمند نمونه و…. به شما معرفی نماییم.

تقدیرنامه نوع خاصی از نامه نگاری اداری محسوب می شود که در آن بنا به دلیلی خاص ، از یک یا چند نفر و یا یک مجموعه ، جهت موفقیت درانجام یک امر ، تشکر و تقدیر به عمل میآید .

در این گونه نامه ها که معمولابه تقدیرنامه مشهور می باشد ، هدف تشویق پرسنل و یا افراد معمولی می باشد تا از این طریق به ایشان ثابت شودکه فعالیتهای مثبت آنان مورد مشاهده قرارگرفته و نسبت به این موضوع که کار ایشان ارزشمند است ، امیدوار گردند . معمولا متن تقدیرنامه ها حاوی کلمات و عبارات تحسینی بوده و از بزرگنمایی بیش ازحد به دور هستند.

متن تقدیر از مدیر کل صدا و سیما – لوح تقدیر


بسمه تعالی

جناب آقای  دکتر محمد علی باقری

مدیر کل محترم صدا و سیمای مرکز استان فارس

سلام علیکم

توفیق خدمت به نیکوترین و شایسته ترین مردم در نظام اسلامی، فرصت گرانبها و پرافتخاری است که علاوه بر خشنودی مردم، موجبات رضایت پرودگار متعال را درپی خواهد داشت و به یقین در این راستا کسانی موفق و سربلند خواهند بود که بتوانند به خوبی از این فرصت مسئولیت در راستای جلب رضایت خداوند و خدمت صادقانه و موثر به مردم نهایت استفاده را ببرند و قطعا کار برای رضای خداوند بدون اجر و پاداش نخواهد ماند.

بدینوسیله لازم می دانم از زحمات بی شائبه وموثری که در امر خدمت رسانی به ایثارگان معزز و همچنین حسن همکاری با اداره امور ایثارگران استانداری داشته اید،تقدیر و تشکر نموده و موفقیت و بهروزی روز افزرونتان را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

استاندار فارس

دکتر مهدی کاظمی

متن تقدیر از مدیر عامل اداره آب و فاضلاب


بسمه تعالی

لوح تقدیر

جناب آقای مجید خداشناس

مدیر عامل محترم اداره آب و فاظلاب شهرستان کازرون

سلام علیکم

تاریخ همیشه وامدار زنان و مردانی است که در مقاطع مختلف تاریخ در جغرافیای به نام ایران،جان را در طبق اخلاص نهاده و عمیق ترین مفاهیم بشری یعنی ایثار ،داکاری و شهادت را برای نسل های آینده تعریف و تفسیر کردند.

طرح سپاس و دیدار از خانوده های محترم شاهد و ایثارگر فرصت مغتنمی است برای کسب معنویت و سپاسگذاری و پاسداشت مقام شهدا و تجلیل از قهرمانانی که حماسه جاوید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درتاریخ این مرز و بوم رقم زدند.

اینک به پاس تقدیر از تلاش های جنابعالی در اجرای طرح سپاس و دیدار از خانوده های محترم شاهد و ایثارگر در سال ۱۳۹۷ این لوح تقدیر به شما اعطاء می گردد.

توفیق روز افزون شما را در تداوم خدمت به ایثارگران از درگاه حق تعالی مسئلت می نمایم.

محمد هاشمی

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس

  • سا نا