الاسین

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

الاسین

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

متن تقدیر مدیر از معلم

نمونه متن تقدیر مدیر از معلم


بسمه تعالی

تقدیرنامه

        چه آرام بر منبر سخن تکیه می زنی تا شهابِ ثاقبِ سخن را به سمت اهریمن سکون وپستی و رخوت نشانه کنی ، جواهر کلامت را بر سطحی از تاریکی پاشاندی تا معرفت بگسترانی و رنگ رنگ بهار را هدیه کنی .

تو بهار مکرری که با حضور حیات بخش خویش زمستان نادانی را پایان میدهی . به سخن که می ایستی پنجره ای از امید می گشایی.دغدغه ات همیشه این است که حیات بشر،بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا، مکتب و دین همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ و ارزشهای دینی و میهنی فراهم نگردد .

وقتی کشتی عمر انسانی از مسیر مدرسه عبور می کند،دستان تو لبریز از فانوس می شودواز امواج سهمگین ایام،عبورش می دهی و چون نسیمی که کشتی را به سمت ساحل سعادت و خجستگی هدایت می کند بر بلند ای کلمه می ایستی و «دیدارآشنا» را مژده اش میدهی .

در عظمت یاد تو چه یادکردی عزیزتر و آسمانی تر از این دُر گرانقدر که از منبع فیض کلام، پیامبر مهر و رحمت و ارشاد، خلاصه دل و جان عالم، مقصد آفرینش و مقصود گیتی گردون، اول انبیا در رتبت و آخر ایشان در رسالت، محمد مصطفی (ص) فرو تراویده که :

اِنّی بُعثتُ مُعلِّماً

ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت فیلسوف عالی مقام،استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفنه تجلیل از مقام شامخ و بزرگ معلم، بدینوسیله از زحمات و تلاشهای خالصانه شما در انجام مطلوب وظیفه سنگین خویش در سنگر تعلیم و تربیت صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم . امید است پیوسته موفق و پیروز باشید .

مدیر دبستان شهید زاکری

حمید هاشمی

متن تقدیر مدیر از معلم


* متن تقدیر مدیر از معلم *

به نام خدا

تقدیرنامه

استاد گرانمایه/ معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند ………………………

آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه وکوشش خالصانه ی شما در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرافراز، تقدیر و تبجیل نمایم و صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید نثارتان کنم .

آرزومندم ؛ ذات اقدس احدیت شما خوبان را که درمسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان ساز اسلام ، از جان مایه می گذارید در کنف الطاف خاصه ی خویش قرار دهد.

معلم روزت مبارک

مدیر دبیرستان اندیشه

محمد نعمتی

متن تقدیراز معلم


* متن تقدیر مدیر از معلم *

بنام خدا

تقدیرنامه

معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند …………………………….

عشق ورزیدن به خلق زیباترین ترنم گفتگو با خالق است بخصوص اگر توفیق خدمت به عزیزانی نصیبت کرده که تمام دنیایشان را می توان در پر رنگین پروانه ای خلاصه کرد،

ضمن گرامیداشت روز معلم بدینوسیله از زحمات جنابعالی در پیشبرد اهداف و پیگیری امور آموزشی و پرورشی این دبستان/آموزشگاه/  تقدیر وتشکر می نمایم وامید آن دارم که  درسایه ی الطاف الهی همواره در سنگر خدمت به نوگلان این مرز و بوم وآینده سازان میهن عزیزمان استوار  و سرافراز بمانید.

معلم روزت مبارک

مدیر متوسطه اول اندیشه

رسول کاظمی

متن تقدیر مدیر از معلم


* متن تقدیر مدیر از معلم *

بسمه تعالی

تقدیرنامه

من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا

کس چو علی این در معنی نسفت              آنچه علی در حق استاد گفت

بنده ی خود ساخت مرا اوستاد                آن که یکی حرف به من یاد داد

استاد فرهیخته و فرزانه ……………………..

همه ی پیشرفت های معنوی و مادی بشر ریشه در تربیت افراد دارد که از منبع زلال ایمان، معرفت، تعهد و ایثار معلم سیراب می شوند.

از این منظر کشور وامدار همه ی استادانی است که بحق چراغ هدایت بشریت را به تاسی از پیامبر اعظم (ص) روشن و فروزان نگاه داشته اند.

با فرا رسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز بزرگ معلم ،فرصت را مغتنم شمرده و در کمال ادب و ارادت این لوح تقدیر تقدیم محضر عالمانه شما می گردد.

از حضرت علیم آرزو داردم همواره در کسوت شریف معلمی با کلام نافذ و عزم راسخ و با تولید علم و دانش و پژوهش جهت آینده سازان این مرز و بوم  با سرافرازی برای نیل به زندگی سعادتمندانه در دنیا و رستگاری در آخرت کوشا و پویا باشید.

مدیر دبیرستان علامه ی امینی

سعید نعمتی

متن تقدیر مدیر از معلم


* متن تقدیر مدیر از معلم *

بسم الله العلیم

معلم گرانقدر

به راستی آیا کلامی هست که تاب ثنای ایثار شما آسمانیان رابیاورد؟

کدامین روز ، روز تو نیست وکدامین لحظه است که از شمیم تو سکرآور یا عطر آگین نباشد…

به راستی آیا قلمی را می شناسید که با کلک خیال ، شکوه ایثار خاموش معلم را که در بستر رویش های مکرر آدمی و درگسترده ی تاریخ مکتوب بشریت هماره چون نگینی زرین درخشیده است به تصویر آورد؟

کدام خامه را طاقت تصویر خورشید است ؟…

استاد گرانمایه/ معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند …………………………….

آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه وکوشش خالصانه ی شما در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرافراز، تقدیر و تبجیل نمایم و صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید نثارتان کنم.

آرزومندم ؛ ذات اقدس احدیت شما خوبان را که درمسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان ساز اسلام ،از جان مایه می گذارید در کنف الطاف خاصه ی خویش قرار دهد .

معلم روزت مبارک

مدیر دبستان شاهرودی

حسین حکیمی

متن تقدیر مدیر از معلم


* متن تقدیر مدیر از معلم *

بسمه تعالی

یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات والله بما تعملون خبیر( ۱۱مجادله )

 که ایزد مقامی ببخشد بلند                     برآنان که در بحردانش درند

براعمال روشن به سرضمیر                      همه هست آگه خدای خبیر

 دانشمند اندیشمند استاد برجسته جناب آقای …………………………..  به استناد آیه ی شریفه ی ۱۰ از سوره ی مبارکه ی فاطر  که خداوند می فرماید” الیه یصعد الکلم الطیب والعمل الصالح یرفعه” ،  سخنان و کلام ارزشمند به سوی خدا صعود می کند و با ابدیت سنخیت پیدا کرده و همواره آثار خود را ظاهر می سازند ;  بسی شایسته است از تلاش های مداوم وکوشش های مستمر حضرتعالی دراشاعه ی تعلیم و تربیت و بسط و توسعه ی علم و دانش و نیز از روشن رای و کارگشایی ثمربخش شما به عنوان …………………. درکمال امتنان و افتخار تقدیر و تشکر نموده  و به رسم تعظیم و تکریم این لوح تقدیر تقدیم محضر پربار و ماندگارتان گردد .

 من به سرچشمه ی خورشید نه خود بردم راه                         ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد

مدیر دبستان افسری

علی رضا ناصری

  • سا نا
  • ۰
  • ۰

آشنایی با روش گرفتن فال تاروت
در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۷۸ کارت تاروت آشنا نماییم. ۲۲ کارت اول به تاروت کبیر یا آرکانا ماژور و ۵۶ کارت باقی مانده نیز معروف به آرکانا مینور و یا تاروت صغیر می باشد .

در بیشتر مواقع فال تاروت کبیر توسط ۲۲ کارت اول گرفته می شود و نسبت به سایر کارت ها دارای ارزش بیشتری می باشند.در کل تاروت کبیر را ارزشمند ترین نوع از روش های فال تاروت می دانند . از نگاهی دیگر می توان تاروت صغیر را کامل تر از تاروت کبیر دانست زیرا انتخاب ها از بین ۷۸ کارت صورت می گیرد که در تاروت کبیر این انتخاب ها در ۲۲ کارت محدود می شود.

این ۲۲ کارت شامل تصاویری می باشند که به طور معمول از ۰ تا ۲۱ شماره گذاری می شوند که کارت ۰ معروف به ابله (احمق ) و کارت ۲۱ معروف به جهان است که گذری است بر پستی و بلندی های زندگی

فال تاروت
فال تاروت


فال تاروت
فال تاروت

۱ – پاپ The Hierophant : حمایت اجتماعی – تطابق با جامعه – بخشندگی – انگیزه

۲– عاشق و معشوق The Lovers : هماهنگی در عشق – نام خوب – رابطه ی با معنی

۳ – ارابه The Chariot : تلاش زیاد کردن – پشتکار – سفر – تصمیم لحظه ای – اختلال

۴ – قدرت Strength : قدرت – دلاوری – موافقت با هنجارهای اجتماعی – اراده – شجاعت زیاد – نیرومندی

۵ – درویش The Hermit : نیروی درونی – عقل سلیم – هشیاری – استقامت – پایان یک رابطه – تنهایی – مجرد

فال تاروت
فال تاروت

۱ – چرخ شانس The Wheel of Fortune : شانس – وسعت دانش – اتفاقات غیر قابل پیشبینی – پیشرفت و کسب جایگاه بالا

۲ – عدالت Justice : عدالت – تعادل – برابری – بی طرفی – قاضی – محاکمه

۳ – به دار آویختن The Hanged Man : تغییر – محرومیت – سازگاری – توسعه و تعمیم – بدشانسی – بد اقبالی

۴ – مرگ Death :دگرگونی – واژگونی – زندگی جدید – تولد دوباره – شکست – خود مرگ

۵ – میزان و ترازو Temperance : هماهنگی – دقت – کنترل – صبر و شکیبایی



فال تاروت
فال تاروت

۱ – شیطان The Devil : انحطاط – شکست غیر قابل پیشبینی – تعارض – عجیب – فاجعه

۲ – برج The Tower : تغییر ناگهانی – ورشکستگی – کاهش دوستی – آوارگی – بی پولی – فقدان شعور

۳ – ستاره The Star : سرنوشت – دیدگاه نو، – ابتکار نو – معنویت – لذت و خوشی – امید

۴ – ماه The Moon : فریب – حقه بازی – از بین بردن طلسم – خطا – شکست – ریختن آبرو

۵ – خورشید The Sun : موفقیت – عشق – خوشحالی – ازدواج درست

فال تاروت

فال تاروت


۱ – رستاخیز Judgment : سلامتی – احساس تازگی -آگاهی – پاداش

۲ – جهان The World : رشد و نمو – تکمیل – معصومیت – زندگی جاودان – استواری و بردباری

دسته بندی کارت های تاروت
در تاروت صغیر از ۵۶ کارت تاروت صغیر و ۲۲ کارت تاروت کبیر استفاده می شود و بسته به روش فالگیر تعدادی کارت از بین این ۷۸ کارت انتخاب می گردد . از نگاهی می توان تاروت صغیر را کامل تر از تاروت کبیر دانست زیرا انتخاب ها از بین ۷۸ کارت صورت می گیرد که در تاروت کبیر این انتخاب ها در ۲۲ کارت محدود می شود . در این مقاله و مقالات بعد ، بستیوال قصد دارد به معرفی ۵۶ کارت تاروت صغیر یا همان آرکانای مینور بپردازد .

نکته بسیار مهم در کارت های تاروت صغیر ، دسته بندی چهار گانه این کارت ها است که این ۵۶ کارت را به چهار دسته ۱۴ تایی تقسیم می کند . نام این دسته ها به شرح زیر است :

۱ – مجموعه جام ها – آب

۲ – مجموعه شمشیر ها – باد

۳ – مجموعه چوب دستی ها – آتش

۴ – مجموعه سکه ها یا ستاره های پنج ضلعی – خاک

در ادامه مطلب قصد داریم تا تمامی تصاویر کارت های موجود در این دسته ها را معرفی و تعبیر آن را بیان کنیم . تصاویر هر دسته از شماره ۱ تا ۱۴ شماره گذاری شده و شماره ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۴ به ترتیب جوان ، شوالیه ، ملکه و شاه می باشد . نام هر کارت به همراه تعبیرش در ادامه ذکر شده است .

مجموعه جام ها
مجموعه جام ها به طور معمول با تعبیر احساسات همراه است و دلیل این که نام دیگر آن آب است تطابق با عنصر نجومی آب می باشد . هر دسته ۱۴ تایی از تاروت صغیر شامل یک شاه دسته ، ملکه دسته ، شوالیه دسته و جوان دسته است و سایر کارت های دسته از ۱ تا ۱۰ شماره گذاری می شود . کارت های هر دسته دارای تعبیری متفاوت است و همچنین هر دسته دارای نشانه هایی است . از نشانه های زودیاک این دسته می توان به نشانه برج حوت ، سرطان و عقرب اشاره نمود . لازم به ذکر است این دسته نماد عواطف انسان ها می باشد .

فال تاروت
فال تاروت


مجموعه چوب دستی ها
مجموعه چوب دستی ها به طور معمول با تعبیر شغل همراه است و دلیل این که نام دیگر آن آتش است تطابق با عنصر نجومی آتش می باشد . هر دسته ۱۴ تایی از تاروت صغیر شامل یک شاه دسته ، ملکه دسته ، شوالیه دسته و جوان دسته است و سایر کارت های دسته از ۱ تا ۱۰ شماره گذاری می شود . کارت های هر دسته دارای تعبیری متفاوت است و همچنین هر دسته دارای نشانه هایی است . از نشانه های زودیاک این دسته می توان به نشانه شیر ، برج حمل و قوس اشاره نمود . لازم به ذکر است این دسته نماد شور و شوق در انسان می باشد .

فال تاروت

فال تاروت


مجموعه سکه ها
مجموعه سکه ها به طور معمول با تعبیر مسائل مادی و دنیوی همراه است و دلیل این که نام دیگر آن خاک است تطابق با عنصر نجومی خاک می باشد . هر دسته ۱۴ تایی از تاروت صغیر شامل یک شاه دسته ، ملکه دسته ، شوالیه دسته و جوان دسته است و سایر کارت های دسته از ۱ تا ۱۰ شماره گذاری می شود . کارت های هر دسته دارای تعبیری متفاوت است و همچنین هر دسته دارای نشانه هایی است . از نشانه های زودیاک این دسته می توان به نشانه برج ثور ، برج جدی و برج سنبله اشاره نمود . لازم به ذکر است این دسته نماد ازدواج ، مال و ثروت و به طور کلی مادی گرایی در انسان ها می باشد .

فال تاروت

فال تاروت


  • سا نا