الاسین

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

الاسین

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فال تاروت

فال تاروت

« تاروت » مجموعه‌ای از کارت‌های بازی است که جهت ورق بازی گروهی در قسمت‌های مختلف اروپا مانند فرانسه و ایتالیا استفاده می شده است.
فال تاروت یکی از قدیمی‌ترین روش‌های پیشگویی یا الهام بخشی در تاریخ بوده است.

در مرسوم‌ترین دست‌ها، هر دست کارت شامل ۷۸ کارت است: ۲۱ خال حکم متمایز ویک کارت به نام «دلقک» نیز می‌باشد (بسته به نوع بازی دلقک می‌تواند نقش بالاترین حکم را داشته ویا اصلاً نقشی نداشته باشد) و یک سری ۵۶ تایی از چهار خال جام،‌ شمشیر، چوب دست و سکه که هر خال شامل کارت‌های آس تا ده و سپس چهار صورت است.

نهانجویان خال های حکم ودلقک را «بزرگ آرکانا» و نیز باقی کارت‌های یادشده را «کوچک آرکانا» نامیده‌اند.
تاروت در گذشته بیشتر مورد توجه اشراف و ثروتمندان جامعه بود زیرا دسترسی به پیشگوی مسلط در زمانی که حاکمان آن را ممنوع کرده بودند پرهزینه و سخت بود.

امروزه افرادی کمی به تاروت تسلط دارند و درصورت که آنها را پیدا کنید ، هزینه‌های زیادی را دریافت می‌کنند.
استفاده از تاروت در گذشته به جز برای پیش بینی و آینده بینی ، برای تربیت نفس آدمی هم مورد بهره گیری بوده هست.

کارت های تاروت را به دو دسته ۲۲ تایی و ۵۶ تایی می توان تقسیم نمود . دسته ۲۲ تایی را کارت های تاروت کبیر و دسته ۵۶ تایی را کارت های تاروت صغیر می نامیم . توجه شود دسته بندی تاروت کبیر و صغیر ارتباطی به روش گرفتن فال تاروت صغیر و کبیر نداشته و این فقط یک نام گذاری برای کارت ها است . فال تاروت کبیر از بین ۲۲ کارت اول و فال تاروت صغیر از بین تمامی ۷۸ کارت تاروت گرفته می شود

کارت‌های تاروت انباشته‌ هستند از نمادها و اسطوره‌ها.

روش انجام فال تاروت

برای انجام فال تاروت ابتدا باید کارت ها را با هم مخلوط کرده و سپس آن ها را بر بزنید و اینکار را تا زمانی که احساس کنید بر زدن کافیست ادامه دهید.

اگر برای شخص دیگری فال میگیرید از او بخواهید با دستانی که با آن مسلط نیست «یعنی اگر راست دست هست با دست چپ و اگر چپ دست هست با دست راست» کارت ها را کات نماید یعنی کارت ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و کارت های پایینی را بر روی کارت های بالایی قرار دهد.

چنانچه برای خودتان فال می‌گیرید اینکار لازم نیست و تنها همان بر زدن کارت ها کافی می باشد.

بُر زدن کارت ها : بُر زدن به این معناست که کارت ها را باهم مخلوط کنید و یک کارت از میان کارت ها بکشید و روی کارت های بالایی بگذارید و اینکار را چندین بار تکرار میکنید و دقت کنید که پشت کارت ها رو به شما باشد.

همچنین توجه شود هر کارت انتخابی در هر یک از روش ها دارای یک مشخصه زمانی نیز می باشد . برای مثال در تاروت کبیر ، کارت اول مربوط به گذشته ، کارت دوم مربوط به حال ، کارت سوم مربوط به آینده و کارت چهارم مربوط به نتیجه است . پس ترتیب انتخاب کارت نیز بسیار اهمیت دارد و ممکن است با اشتباه در انتخاب نتیجه به طور کلی تغییر کند .

نحوه ی درست کردن کارتهای تاروت

یک دسته کارت تاروت شامل ۷۸ کارت هست که می‌توانید خودتان نیز آن را درست نمایید. نوع، کیفیت، اندازه کارتها اهمیت ندارد، برای اینکار می‌توانید از ورق مقوای محکم بهره گیری نموده و ۷۸ عدد یک اندازه ببرید حالا کارت ها را نقاشی کرده و نام آنرا در زیر آن بصورت فارسی یا لاتین بنویسید.

زمان انجام کار می‌توانید در کارت ها تعمق کنید تا معنی دقیق کارت ها در ذهنتان بماند. کارت های تاروت از ۲ گروه تشکیل میشوند : سری بزرگ شامل ۲۲ کارت وسری کوچک شامل ۵۶ کارت، سری بزرگ کارت ها به مسائل مهم و ریشه دار نیت مطرح شده می‌پردازد و سری کوچک کارت ها در تفسیر فال شما به مسائل کوچک و کم اهمیت تر میپردازد.

مراحل انجام فال تاروت و نحوه انتخاب کارت ها

گزینه کارت های تاروت همه ی وقت باید پس از انجام یک مراسم کوچک انجام شود، زمانی که برای دریافت پاسخ سوالتان یا پیشگویی به کارت های تاروت مراجعه می‌کنید به آن لحظه گرفتن فال حالت زیبایی از مراقبه بدهید.
کارت های تاروت را در پارچه خوشگل و پررنگی قرار داده «از رنگ هایی مثل بنفش، قرمز یا لاجوردی بهره گیری کنید» و در درون جعبه ای نگه داری نمائید.

زمانی که خواستید فال بگیرید کارت ها را با آرامش از درون جعبه و سپس پارچه خارج کنید و آن ها را بُر بزنید و پس از این که احساس کردید کارت ها کاملا” مخلوط شده اند انها را بسته به نوع فال تان گزینه کنید. در صورت تمایل و برای تمرکز قوی تر می‌توانید شمع و عودی نیز روشن کنید و به فضا رنگ و بویی خاص ببخشید.

همه ی وقت از دست چپ تان که به بخش ناخودآگاه و شهودی مغزتان مرتبط هست برای کشیدن کارت ها بهره گیری نمائید اما اگر چپ دست هستید با دست راستتان اینکار را انجام دهید.سوالاتی که از کارت های فال تاروت می‌شود در حقیقت سوالاتی هست که از ناخودآگاه فرد پرسیده می‌شود و هر چقدر سوالات و نیت شفاف تر و مختصر تر باشد تاروت بهتر خواهد توانست معرفت ناشی از ضمیر ناخودآگاه فرد را انعکاس دهد.

قبل و در حین کشیدن کارت ها چشمان تان را ببندید و عمیق و آرام نفس بکشید، همینطور که دست های شما رو کارت ها حرکت می‌کند بصورت یک کانال عمل کرده و به کارتی که همزمان با انرژی شما هماهنگی دارد مرتبط می‌گردد، به دست خود اعتماد کنید و کارت را بکشید.
گاهی در حین بُر زدن کارت ها کارتی از دسته کارت ها بیرون پریده و روی زمین میوفتد، به اینگونه کارت ها که خودبخود ظاهر می‌شوند دقت نمائید زیرا اغلب پاسخ پرسش شما را در خود دارند.

برای تفسیر کارت ها از قدرت درک و فهم تان بهره بگیرید، کارت ها می‌توانند برای اشخاص گوناگون تعابیری متفاوت داشته باشند، تعبیر کارت ها را بخوانید اما در عین حال دقت کنید که حس تان را نیز دخالت دهید.

قبل از گزینش و قرار دادن کارت ها باید نیت شما کاملا” روشن باشد و باید مشخص کنید که این فال به نیت مشاوره گرفته میشود و یا پیشگویی، در روش مشاوره اغلب کارت میانی نقش راهنمای اصلی را دارد و کارت های کناری ان اغلب نقش تقویتی را دارا می باشند.

فال تاروت ۷ کارتی

آسان ترین راه برای گرفتن فال تاروت به خصوص فال تاروت روزانه این هست که یک کارت انتخاب کرده و به پیشنهادات آن دقت نمائید ولی در صورتی که خواهان اطلاعات روشن تری هستید فال زیر به شما توصیه میشود.
فال زیر یکی از متعارف ترین انواع فال تاروت می باشد و برای انجام مشاوره و نظرخواهی یا برای اطلاع از قبل، حال و آینده کاربرد دارد.

  • کارت اول : نشان دهنده قبل و اتفاقاتی که بر نیت شما تاثیرگذارند.
  • کارت دوم : نشان دهنده اوضاع کنونی شما می باشد.
  • کارت سوم : نشان دهنده آینده ای که نزدیک هست.
  • کارت چهارم : نشان دهنده افکار و دیدگاه شما نسبت به نیت تان هست.
  • کارت پنجم : نشان دهنده شخصیت افرادی که به نیت شما مرتبط میباشند.
  • کارت ششم : نشان دهنده اتفاقات مثبت یا منفی غیر منتظره در ارتباط با نیت شما میباشد.
  • کارت هفتم : نشان دهنده جواب نهایی نیت شما می باشد.
  • سا نا
  • ۰
  • ۰

فال حافظ با معنی و تفسیر

امکان گرفتن فال حافظ با معنی و تفسیر فال کامل ، گرفتن فال حافظ بصورت آنلاین ، فال حافظ شیرازی اصل را در این مطلب برای شما دوستان الاسین تهیه و آماده نموده ایم.
فال حافظ گرفتن و مشورت خواستن از خواجه حافظ شیرازی (خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی) سنتی دیرینه نزد ایرانیان بوده و هست.

فال حافظ یا به تعبیری، فال گرفتن از دیوان حافظ، در مدت کوتاهی پس از خواجه حافظ رایج گردید.
حدود هفتاد سال پس از وی گزارش هایی از فال زدن به دیوان حافظ در متون رسمی تاریخی آمده است.

از دوره صفویه به بعد، درباره تفال به دیوان حافظ، حکایت های بسیاری نقل شده است.
با توجه به اینکه دیوان خواجه حافظ شیرازی در بین مردم و پس از قرآن مجید، در ایران پر طرفدارترین کتاب بوده و غزلیات نغز حافظ بر دل هر خواننده ای می نشیند، اقبال مردم به خواندن دیوان وی و گرفتن فال حافظ کاملا منطقی می باشد.

با توجه به اینکه دیوان خواجه حافظ شیرازی در بین مردم و پس از قرآن مجید، در ایران پر طرفدارترین کتاب بوده و غزلیات نغز حافظ بر دل هر خواننده ای می نشیند، اقبال مردم به خواندن دیوان حافظ و تفال زدن به دیوان وی، کاملا منطقی می باشد.

گرفتن فال حافظ با معنی و تفسیر بوسیله دیوان خواجه حافظ شیرازی

برای گرفتن فال حافظ با دیوان خواجه حافظ، اصلی ترین مرحله نیت فال است.

چنان چه به فال  حافظ اعتقادی ندارید، بهتر است از همان اول بیخیال گرفتن فال از دیوان حافظ شوید.

سپس یک فاتحه برای حضرت حافظ بخوانید.عده ای حتی برای باز شدن گره کارشان توسط فال حافظ نذر هم می کنند و برای مزار حافظ  در شیراز  شمع می برند. برخی نیز نبات خریده  و بر سر آرامگاه خواجه حافظ بین حضار پخش می کنند.

پس از نیت کرن و خواندن فاتحه ،حالا نوبت به قسم دادن خواجه می رسد تا با قسم دادن وی یک جواب واضح تر دریافت نمایید.

برای قسم دادن حافظ معمولا از یکی از جملات زیر استفاده می شود.

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی

  • سا نا
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب و عوامل موثر بر آن

عوامل گوناگونی در تعبیر خواب موثر هستند. مکان خوابیدن ، زمان خواب و حتی حالت خوابیدن و شغل بیننده خواب بر رویاهای که انسان می‌بیند تأثیر می‌گذارند.

مثلاً اگر شخصی با شغل آزاد، خواب ببیند شیر می‌نوشد تعبیر آن کسب ثروت است ولی اگر یک دانشجو چنین خوابی ببیند، می تواند دلالت به تحصیل علم باشد.

همچنین اکثر رویاها (خواب ها) تحت تاثیر تخیلات نفسانی هستند و آن تخیلات شدیداً تحت تاثیر عوامل خارجی مثل گرما و سرما و یا عواملی مثل بیماری و پر بودن معده قرار می گیرند.

موقعیت مکانی و شرایط جسمی فرد در هنگام خوابیدن مانند : سیری، گرسنگی،سردی یا گرمی هوا و… می تواند بر نوع رویاهایی که انسان می‌بیند تأثیر داشته باشد.

به طور مثال شخصی که در هنگام خوابیدن سردش باشد در خواب رویای زمستان و برف را می‌بیند، و شخصی که تشنه‌اش باشد، در خواب آب را می‌بیند که این تعبیر ندارد.

همینطور بعضی صفات اخلاقی مانند حسادت ، دشمنی، تکبر، حرص، مهربانی می توانند در خیالات و رویای افراد موثر باشند.

هنوز علت دقیق این که چرا زمان در تعبیر خواب نقش دارد، برای ما روشن نیست و تنها می توانیم به زمان‌هایی که در روایات آمده است رجوع کنیم. به عنوان نمونه، در کتاب حلیه المتقین از علامه محمد باقر مجلسی (قم، انتشارات هجرت، ۱۳۷۳ ص ۲۴۶)، آمده است که خواب راست ، در ثلث (یک سوم) آخر شب دیده می شود و خواب های بعد از نماز صبح معمولا قابل تعبیر نیستند.

اما این به این معنی نیست که فقط در این زمانها است که رویا صادق است بلکه بیشتر خواب های صادق در این زمانها دیده می شود.

زمان تحقق خواب

علامه خلیل ظاهری به نقل از امام محمّد بن ‌سیرین می‌نویسد که زمان تحقّق تعبیر خواب به اعتبار زمان دیدن خواب نیز متفاوت است.

به‌طور مثال:

خوابی که در اوایل شب دیده شود، حداقل ۲۰ سال بعد تعبیر آن ظاهر می‌شود.

خوابی که در آخر شب دیده شود، تقریباً تعبیر آن زود ظاهر می‌شود.

خوابی که بعد از طلوع فجر دیده شود، تعبیر آن طی یک ماه به وقوع می‌پیوندد.

نهایت مدت تحقّق خواب ۲۰ سال است،‌ چرا که تعبیر خواب حضرت یوسف، ‌علیه‌السلام، پس از ۲۰ سال به وقوع پیوست. این را نیز باید به‌خاطر سپرد که این محاسبه‌ها بر مبنای قیاس و تخمین است و قطعی نیست؛ زیرا در این باره احکام و توضیحات واضح و روشنی از قرآن و سنّت در دسترس نمی باشد.

جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب ساعت

ساعت ۶ تا ۱۰ شب :خواب نزدیک مغرب درست نیست و تعبیر ندارد، زیرا شکم انسان پر است تا یک سوم از شب هم بی تعبیر است.

ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح:در نیمه شب اگر کسی که خواب می بیند، دچار امتلاء نباشد، خواب از یک سال تا ۵۰ سال تعبیر می شود.

اعت ۲ صبح تا ۵ صبح:در یک سوم آخر شب خواب صحیح است و از پانزده روز تا دو ماه و تا یک سال نیز تعبیر می شود.

ساعت ۵ صبح در سپیده دم :از یک هفته تا یک ماه تعبیر می شود.

ساعت ۵ تا ۶ صبح پس از سپیده دم: از یک روز تا یک هفته تعبیر می شود.

ساعت ۶ صبح:در بر آمدن خورشید همان روز تعبیر شود.

ساعت ۱۰ صبح: تا پانزده روز و در هنگام اذان ظهر تا یکی دو روز تعبیر می شود.

جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب روز های ماه شمسی

در روایتی ازسلمان فارسی (ره) آمده است که:

روز ششم ماه : بعد از یک یا دو روز تعبیر می شود.

روز نهم ماه : همان روز تعبیر ش ظاهر می شود.

روز یازدهم ماه شمسی : بعد از بیست روز.

روز سیزدهم ماه : بعد از نه روز تعبیر می شود.

در روز چهاردهم ماه: بعد از ۲۶ روز.

در روز پانزدهم ماه : بعد از سه روز.

در روزهای ۲۸ ام، ۲۹ ام و ۳۰ ام ماه شمسی ، تعبیرش در همان روز ظاهر می شود.

تعیبر خواب خوب و بد در ماه های قمری

ماه ربیع الاول : برکت وشادی در خواب ها پیدا می شود.

ماه ربیع الثانی: خواب خوب دیر تعبیر می شود و خواب بد زود تعبیر می شود.

ماه جمادی الاول: خریدو فروش نکند.

ماه جمادی دوم : خواب خوب دیر تعبیر می شود.

ماه رجب : گشایش ابواب خیر است و خواب بد را به خوبی تعبیر کن که خلاف ندارد.

ماه شعبان : رؤیا رشته های بسیار دارد و از آن خیر بسیار بر آید و خواب بد تعبیر نمی شود.

ماه مبارک رمضان : در های سختی و هرزگی بسته است و خواب خوب زود تعبیر می شود و خواب بد تعبیر ندارد.

ماه شوال : خواب بد و غم زود تعبیر می شود ، از آن بر حذر باش.

ماه ذیقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .

ماه ذیحجه : خواب سفر را سفر کن. دنبال کار ها را بگیر که ماه مبارکی است.

  • سا نا