الاسین

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

الاسین

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

مجله سرگرمی-پایگاه مقالات-فیلم های آموزشی

  • ۰
  • ۰

حدها‌ی آکرونال و قضیه‌ی شکافندگی

مرجع اصلی آن مقاله Achronal Limits, Lorentzian Spheres and Splitting از Gregory J. Galloway and Carlos Vega است که آن را در سایت قرار داده‌ام. در این پایان نامه تعمیم گسترده‌ای از مفهوم شبه‌کره در هندسه لورنتسی را خواهیم داشت. پایان نامه شامل پنج فصل است. در فصل اول، پیشنیازها. در فصل دوم، شبه‌کره‌های تعمیم یافته در قالب حد‌های آکرونال. در فصل سوم، شبه‌کره‌های کشی و شعاعی معرفی شده‌ اند و در فصل چهارم، ابتدا مشخصه‌های سختی و تحدب شبه کره‌های تعمیم یافته مورد مطالعه قرارگرفته اند سپس این نتایج، برای بدست آوردن نتایج شکافندگی فضازمان هذلولوی سراسری به کار گرفته شده اند. این پایان نامه با استفاده از مفاهیم و روش‌هایی از هندسه شبه ریمانی نوشته شده است به همین دلیل فصل پنجم، برای افرادی که آشنایی کمتری با این مفاهیم دارند در قالب ضمیمه آورده شده است.

حدها‌ی آکرونال و قضیه‌ی شکافندگی

دربحث هندسه‌ ی شبه ریمانی و به تبع آن این پایان نامه و مباحث فضازمان، مفهوم خمینه (منیفلد)، ژئودزیک‌ها، بردار‌های فضاگونه (زمان‌گونه و پوچ) و… ازاهمیت بالایی برخورداراست. پیشنیاز یادگیری خمینه‌ها وتعاریف مرتبط با آن نیز، آموختن فضاهای توپولوژیک و… می‌باشد.


جهت مشاهده‌ی مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.


هندسه‌ی فیزیک – یک مقدمه

نویسنده  فرزامی .  ۱۳۹۷/۱۱/۲۰

The-Geometry-of-Physics-pdf

The Geometry of Physics An Introduction

این کتاب دانشی رو در زمینه‌های فرم‌های دیفرانسیل خارجی، هندسه‌ی دیفرانسیل، توپولوژی دیفرانسیل و جبری، گروه‌های لی، کلاف‌های برداری و فرم‌های چِرن که برای فهم عمیق فیزیک مدرن و کلاسیک و مهندسی مناسب است فراهم می‌کند. این کتاب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بالاتردررشته‌های فیزیک، مهندسی و ریاضیات به عنوان یک کتاب درسی ایده‌آل است. دراین کتاب، درویرایش سوم، یک ویرایش مهم در ابتدای متن و قبل از آغاز فصل اول معرفی شده است که شامل یک بررسی کلی از کتاب است.

  • ۹۸/۰۵/۰۷
  • سا نا

تاریخچه هندسه

هندسه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی